Pro výrobce prohlížečů je počet uživatelů důležitý z mnoha důvodů. Jedním z nich je bezesporu marketing a silné jméno značky, s čímž se pojí příjmy z reklamy atd. Pro uživatele samotné má tento souboj klady v podobě kvalitnějšího softwaru, rychlejší implementace nových technologií a možná i dostupnosti prohlížečů bez zjevně obtěžujících reklam. Miliony se dnes točí např. v tom, jaké defaultní vyhledávače ten či onen výrobce do prohlížeče umístí, leč browsery dnes naštěstí nevypadají jako vánoční stromeček. První verze Opery skutečně připomínaly neplacenou aplikaci pro Android a právě díky konkurenci by dnes něco takového bylo neprůchozí.

Zastoupení prohlížečů (StatCounter)

Zastoupení prohlížečů (StatCounter)

Proto je důležité, že se váhy neustále vychylují tím či oním směrem a výrobci tak nemohou usnout na vavřínech. Alespoň podle StatCounteru došlo v dubnu k historické události a Firefox o jednu desetinu procenta překonal houfy uživatelů Internet Exploreru spolu s novým Edgem - tím se stal tržní dvojkou "hned" po Google Chrome. Chrome má však drtivou převahu 60,5 %, přičemž nadace Mozilla a redmondský gigant Microsoft nyní shodně drží okolo 15 % uživatelů. V závěsu jsou pak Safari a Opera - ti se musí podělit o společných 8,5 % trhu.

Zdroj: statcounter.com