Google se rozhodl ještě více využít svého reklamního potenciálu, který mu ostatně zajišťuje většinu enormních příjmů. Takhle by se však tyto příjmy mohly ještě výrazně zvýšit. Zatím se jedná jen o betaverzi, málokdo ale pochybuje o tom, že tímto směrem se reklamní oddělení firmy brzy definitivně vydá. Služba se jmenuje "Interest Based Ads" a zjednodušeně by se dala popsat tak, že šije reklamní sdělení na míru individuálním uživatelům. Tím samozřejmě rapidně zvyšuje její účinnost, což je pro inzerenty mnohem zajímavější, než placení za neefektivně zobrazovanou reklamu.

<p> </p>

Google má navíc ze všech nejlepší předpoklady k úspěšnému provozování takového reklamního modelu. Vyhledávač zkrátka bude sledovat to, co na něm daný uživatel hledá, čímž si o něm udělá jakýsi průměrný obrázek a strčí mu pod nos reklamu, která ho takřka určitě bude zajímat. Chování lidí ale nebude vyhodnocováno jen na Googlu samotném, ale i na dalších koncernových webech, jako například Youtube. Uveďme si příklad: bude-li konkrétní uživatel na Youtube hledat zejména fotbalová videa, zobrazí mu Google reklamu třeba na nové kopačky nebo kabelovou televizi s fotbalovým zaměřením. Jak prosté...

Zdroj: OS-Informer