Výzkum, který vedli pracovníci z MIT a Lucemburské univerzity, ukázal, že hráči v násilných hrách sice méně in-game reklamy sledují, zato si je ale více pamatují. A to je nakonec to důležité.

Hráči byli testováni na jednoduché závodní hře jménem AdRacer. Hráč zde jezdí po okruhu a sbírá body tím, že najede na speciální cílové místo. Po stranách cesty se pak zobrazují reklamní billboardy. Speciální kamera po celou dobu sledovala testovaným hráčům pohyby očí, přičemž na konci pak museli vyjmenovat jména značek, které jim byly ukázány.

<p> </p>

A tady přichází to zajímavé - ti, kteří hráli násilnou verzi hry, tedy body získávali přejížděním lidí na chodníku (což bylo doprovázené pořádným krvavým stříkancem přes obrazovku) měli mnohem lepší výsledky u závěrečného vyjmenovávání jednotlivých značek než ti, co hráli verzi mírumilovnou.

Podobná informace je ovšem poněkud dvojsečná. Výzkum totiž prokázal, že si sice hráči jména značek pamatují lépe, ale ve spojení s násilnou situací také mohou o daný produkt získat mnohem menší zájem.

Pevně doufáme, že se tak u brutálnějších her nedočkáme zvýšeného počtu in-game reklam.